Klanttevredenheid
Dagelijks Leven is aangesloten bij Zorgkaart Nederland. De (verwanten van de) bewoners kunnen hier onze locaties beoordelen. De resultaten hiervan zijn per locatie terug te vinden op zorgkaartnederland.nl.
Kwaliteit van zorg: ISO 9001-keurmerk
Dagelijks Leven heeft het ISO 9001-keurmerk. Daar zijn we trots op! De ISO 9001 is een wereldwijde standaard voor kwaliteitsmanagement, ook in de gezondheidszorg. Met dit keurmerk laat een zorgorganisatie zien dat de kwaliteit op orde is en dat ze mogelijke risico’s op tijd aanpakken. Zo kijken we bij Dagelijks Leven continu hoe we onze zorg nóg verder kunnen verbeteren. Dat doen we stap voor stap, met duidelijke afspraken en controles. Naast de verplichte controles vanuit de wet, doen we zelf ook extra controles. Elk jaar worden al onze 104 locaties bezocht door onafhankelijke interne auditoren. Bovendien laten wij deze interne audits op zorgverlening extra controleren door een onafhankelijke externe instantie. Zo houden we elkaar scherp en blijft de kwaliteit van zorg hoog.
Toezicht op onze kwaliteit
Bij Dagelijks Leven staat de kwaliteit van leven van de bewoners voorop. We vinden het belangrijk dat zij zich prettig, veilig en vertrouwd voelen. Goede zorg en aandacht lopen als een rode draad door alles wat we doen. Daarbij hebben we natuurlijk te maken met de bestaande wetten en regels die zorgen voor veilige en betrouwbare zorg.
In Nederland controleert de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) alle zorgaanbieders op het gebied van veiligheid en kwaliteit van zorg. Ook Dagelijks Leven krijgt gepland én ongepland bezoek van inspecteurs van de IGJ. De resultaten van deze bezoeken worden gepubliceerd in rapporten. Deze zijn via onderstaande knoppen in te zien: